maandag 23 mei 2011

Special effects ***













Foto's op deze manier bewerken is werkelijk een knap stukje werk. Twee Amerikaanse kunstenaars, "JAMIE BECK"  [Fotograaf] en "KEVIN BURG" [ontwerper] Hun "Cinemagraphs"zijn foto's met beweging erin. Het is meer dan een foto, maar minder dan een filmpje. Door gewone fotografie en videofotografie te combineren, hebben fotografe Jamie Beck en video en animatiekunstenaar Kevin Burg bijzondere kunstwerken gemaakt. Overal zit beweging in. Door die te vangen en de goede eigenschappen van een gewone foto te gebruiken, ervaar je wat een video te bieden heeft zonder dat je er al die tijd in hoeft te steken. De kunstenaars deden er ongeveer een jaar over om de ingewikkelde tecchniek goed in de vingers te krijgen. Ook nu lopen ze nog wel eens tegen problemen aan. Alle foto's moeten uieraard met de hand worden bewerkt en voor elke foto is dat weer anders. Soms duurt het wel een dag voordat één cinemagraph klaar is. Zelf vind ik dit echt fantastisch knap gemaakt en bovendien heel erg MOOI!!!

Een heel fijne week allemaal ***


27 opmerkingen:

  1. Ooooooooohhhoooooooooo...ik ben de eerste die dit prachtige moois komt bewonderen en reageren!
    Ik dacht eerst dat er wat in mijn ogen zat...en daarna..ik ben zeker moe...want ik zie het beeld bewegen! Maar het beweegt echt!

    Wauwwww wat een ontwikkeling weer in de fotowereld.Heel knap.
    Leuke post Josephine.

    jij ook een heeeeeel fijne week

    liefs
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap hé...! geweldig om te zien! bedankt voor de mooie foto's Josephine!

    Een hele fijne week voor jou ook!
    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat knap gemaakt, ik hou wel van verrassingen!
    Fijne nieuwe week!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hè, wat is dat knap gedaan van die mannen , het wordt toch steeds maar gekker hè. Van mij mogen ze hoor,ik vind het allemaal knap om te zien!
    Fijne week hoor, liefs,Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuk, vooral omdat mijn zoon ook met dit soort dingen werkt.
    Groetjes... en ook lekker in de tuin bezig?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. nou zeg, ik dacht zie ik het nou goed er beweegt iets,dus terug en ja hoor het beweeg echt,wat knap,en leuk om te zien.je vind ook steeds weer iets anders he, en ben je daar echt de hele dag mee bezig geweest.

    o,ja, de politie is geweest,en het werd daarna alleen maar erger,dat doe ik dus niet meer,ook hun hond heeft me gisteren aangevallen,ik liep even in mijn voortuin,en hun hond loopt gewoon los,ben zo geschrokken en dus niet meer buiten geweest,en ik heb echt wel netjes gevraagd of het iets zachter mocht,doen ze ook wel,maar zo gauw ik weer in eigen tuin was,ging het weer mis,
    maar goed ,ik moet niet zeuren .

    sorrie hoor,groetjes GREET

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Helemaal!!!!!geweldig!!!!! Hoe knap gemaakt zeg echt ze verstand kan er soms niet bij zo snel zijn de ontwikkelingen . Echt TOP

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat geweldig zeg !! superr.....fijne week liefs Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat leuk joh dat bewegen van die jurk, nog realistischer, enige technieken!

    groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel apart en,....knap gedaan door de Heren,fijne week,josephine,xxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is dit mooi.......
    Zo apart om te zien.

    lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit heb ik nog nooit eerder gezien, wat een ontwikkeling. Wat lijkt het me leuk om hiermee bezig te zijn. De foto, waarbij de vrouw haar been beweegt, daar zie je de beweging ook in de spiegel. dat is echt op details letten, heerlijk. Leuke post!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja !zeker leuk om te zien. Net een beetje extra.
    Gr Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dag lieve schat♥♥♥
    oef wat bizonder is dit, vooral jij weet wat een werk hier in gaat zitten maar heel leuk om te doen lijkt mij.
    Foto's bewerken met een knipoog,en zwaaien met een hand dat kan jij ook,maar nu nog de wind er onder is vast weer en uitdaging voor je,veel liefs mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ik heb dit nog nooit gezien ik was bij reactie ben eerst weer naar je bericht gegaan van zie ik dit wel goed echt supper mooi groetjes rommy bedankt voor je lief berichtje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een bijzondere techniek is dit! Heel mooi. Ik had er nog nooit van gehoord. Bedankt dat je ons even liet kennismaken.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  17. dit is echt prachtig
    zo'n fragiel stukje beweging, subliem

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Josephine. NOu zag ik eerst die beeldschone schoenen en die rok die bewoog en toen drong het nog niet tot me door want ik
    zit hier voor de airco en het een en ander waait
    hahaha.Toen begon ik te lezen en drong het tot me door hoe knap dit is.Beetje late reactie. hihihi.Lieve groeten van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel mooi om te zien, Josephine !
    Dit is zeker knap gedaan, fantastisch !
    Wens je een fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ohhh....lieve Josephine, ik heb het wel tig geprobeerd om hier een reactie achter te laten, ook anoniem lukte mij dat niet. Er is een behoorlijke storing, want er zijn er heel veel die er last van hebben, maar ze gaan er wat aan doen.

    Maar nu even reageren op die prachtige post van je. Wat een bijzonder mooie foto's en wat knap gedaan, dit lijkt mij inderdaad heel erg moeilijk te maken. Ook de kleuren vind ik heel erg mooi. Het was hier weer even genieten.
    Ik wens je een fijne avond en geniet morgen van het prachtige weer, het wordt een mooie dag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  21. lieve Josephine wat laat je ons weer iets bijzonders zien, ik vind het supermooi en blijf er naar kijken:))

    dank je voor je lieve reactie en je positieve energie, het helpt!
    langzamerhand begin ik me weer een beetje mezelf te voelen, ben nog wel erg moe, ik gun mezelf maar wat tijd dan komt het wel weer goed!

    wat een heerlijke zonnige dag hè!
    geniet ervan:)

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Vim visitar este espaço e amei....de muito bom gosto,parabéns,me transmite suavidade...
    Lindas fotografias ,já entrei no site dele....
    Espero sua visita no meu kantinho....há já estou seguindo ....pretendo voltar....beijos

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dit is werkelijk schitterend!! Heb zoiets eigenlijk nog nooit eerder gezien.
    Geweldig Josephine dat je deze post hebt gemaakt, op jouw steeds mooiere en interessante site!
    Het lijkt me ontzettend moeilijk om een foto zo in beweging te brengen dat het toch op een filmpje lijkt.

    Liefs, Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oi amiga Josephine,fiquei muito feliz com sua visita no Chá da tarde,és sempre bem vinda.Gostaria que conhecesse também meu outro blog:http://mariaselmadr.blogspot.com/
    Aguardo com muito carinho sua visita...
    beijos

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Nou zeg ik word er gek van ik kan alleen maar met anoniem reageren.... dit is nu al 3 dagen zo ...... eerst kon ik helemaal niets en nu gaat het soms met anoniem ... ik snap het niet !!! maar goed ik wilde je even zeggen dat de foto's geweldig zijn vooral foto 3 zoals het schoentje in de spiegel te voorschijnt komt.....lieve groetjes viana

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Nou die foto komt er hoor, dat is een deal ;-)))

    Heel fijn weekend, Josephine! weet je... toen mijn dochter geboren werd, ik ze ook eerst Josephine wilde noemen, maar mijn man koos voor Kate, we twijfelden maar Kate is het geworden, vond ik ook leuk hoor, maar ik denk steeds terug aan toen, als ik jou naam lees...ik vind het nog steeds een hele mooie naam!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Maravilhoso este fotográfico é lindo mesmo!Abraço


    dedicartes

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥